Torsdag



Har glömt hur skönt att det är att faktiskt vara ledig och bara vara. Även fast det blir lite långtråkigt då alla andra jobbar men tycker jag fördriver tiden ganska bra ändå. Idag ringde min kära vän Emelie och sa att de var på besök i kära Munkfors så hon och Gullan kom på en snabbis fika :) Sedan ringde Johanna och ville bjuda på lite mat och det tackar man ju inte nej till så min dag har gått väldigt fort får jag lov att säga. Låg länge kvar i sängen i morse (förmiddags) och bara myste med Max, så skönt! Sen har jag även hunnit med lite små plock här hemma, sådant där som inte min kära sambo ser men som måste göras ibland.

Har tagit upp en jättefin trästol från källaren och funderar strakt på att måla den vit, men jag har lite beslutsångest då den är i  jättefint trä och relativt gammal... så jag vet inte riktigt hur jag skall göra. Behålla eller måla? Den skulle ju bli så snygg i vit. Allt blir så mycket bättre i vitt, är det inte så?! :)

Nu väntar jag på att sambon ska komma hem och förhoppningsvis göra ett ryck i hallen, det regnar ju ändå ute så går inte att måla. Dumma sommar som bara regnat bort och vårt hus som ser ut som en byggarbetsplats blir så arg. Men nångång blir det väl klart...förhoppningsvis. Allt tar sin tid, kanske bara jag som inte orkar vänta. Helst skulle det varit klart innan man ens börjat :)

Nu är det bara två dagar kvar... läääängtar!!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0