Första dagen på nya jobbet!

 
 
Fick en liten mjukstart idag på jobbet på fyra timmar, kändes bra att komma dit och hälsa på barnen och pedagogerna. Tror de kommer bli en bra och lärorik månad. Alltid så spännande att se hur de arbetar på olika förskolor och avdelningar :) 
 
Har dessutom hunnit med att diska, tvätta och städa lite här hemma så en effektiv dag hitills måste jag säga. Än mer effektiv ska den bli då jag ska laga mat till min sambo och sedan åka till Exhär och hälsa på Madde. Ska bli kul att se hur hon och Jimmie bor nu när de har hus och allt :) Var in och köpte en lite present förut och hoppas att hon ska tycka om den, så svårt att veta vad man ska köpa. Speciellt eftersom jag aldrig varit där, så vi får se. 
 
Nu kan jag ju passa på och berätta vad jag gjort i helgen också som jag sett fram emot så. Vart ska jag börja då tro? Jag var ju på UL den 13 augusti i Karlstad och var så förväntansfull. Det tråkiga var bara att jag fick inte veta nått och UL:et tog 10 minuter. Jag var så besviken så det fanns inte ord för det!!! Jag ville veta barnets kön, längd och allt sådant där man tror att man ska få veta. Men det enda men också det viktigaste jag fick veta var att allt såg i allafall bra ut och det kändes skönt. Även om jag sedan började tveka och fundera på om hon verkligen hunnit med och se det på 10 minuter. Hur som helst bokade jag och C ett nytt privat ultraljud i Göteborg på Emma kliniken och kan säga att det är nått av det bästa jag gjort! :) Fick med mig fem bilder hem på bäbisen (några i 3D, så häfigt så det finns inte ord), en skiva med rörliga 3D bilder och stillbilder och dessutom ett papper med barnets mått och alla uppgifter. Fick även lyssna på hjäratat och titta noggrannare på bäbisen och fick nu äntligen dessutom veta barnets kön ♥. Jag är världens lyckligaste tjej kan jag säga!
 
Efter besöket i Göteborg bar det vidare mot Ullared och det var så roligt att gå runt där och faktiskt kunna handla och veta vad det var man handlade till. Jag vet att alla säger att man ska vänta och att det är lite det som är tjusningen a på könet. Men jag tycker att det är väl en lika stor överraskning den 25 augusti som om det skulle ha varit den 2 januari. Dessutom kan jag ju förberedda mycket mer nu, jag som gillar att veta hur saker och tinga ska bli och vara :) Så kan säga att det åkte med mycket hem från Ullared, så kul att handla! 
 
Nej nu ska jag fixa mat till snos! Ha en bra kväll vänner.
Puss M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0